Äkta människor s2

av strambergare

hubot_1109834c

Lysande säsong alltså, riktigt bra. Alla trådar har väl inte dragits helt, men det verkar ju komma en säsong till (annars jävlar) så det blir nog bra. För fasen vad imponerad jag varit ändå. Elegant skrivet, spelat, filmat, ljudlagt (förutom Jonas mamma, vad off hon lät i ljudläggningen hela tiden, så konstigt, och just bara hon också! skumt.)

Jag älskar hur de verkligen gått all-in, det känns och syns, bara en sån sak. Tillspetsningen av sam-/framtid är på pricken. Bara det att klä ut ”fascisterna” till average svennehipstrar, så himla roligt (och smart (ja alltså eftersom man själv sitter där hemma som average svennehipster och ser ”sig själv” som en av de onda, det är smart och roligt)).

Annars hade jag stora farhågor inför sista avsnittet. Att de, osentimentalt, haft ihjäl ett gäng större karaktärer, väldigt stora bågar att avsluta på ett stackars avsnitt, undran om hur de ska fortsätta serien (om de ska fortsätta). Men jag tyckte nog ändå att de fick ihop slutet rätt bra. Det kändes naturligt att allt samlades i rätten.

Önskar att jag hade antecknat lite under säsongen, det är ju ändå tio veckor som gått, kommer ju fan inte ihåg allt och alla tankar jag haft om serien.

Jaja. Jag gillade den här säsongen väldigt mycket i alla fall. Ständigt underhållande och full av känslor med satirisk udd, snyggt som fan.

