Mapei – Don’t Wait

av strambergare

mapei-dont-wait

Mm, det har tagit nästan två veckor för mig att smälta att Mapei ”är tillbaka”. Dels för att det är himla skitkul att hon är det, dels för att hon inte rappar.

Det där med att hon inte rappar på nya låten, som går att lyssna på HÄR, förstår jag mycket litet av. Liksom, varför? Don’t Wait är jättefin och jättebra. Men jag minns de två gångerna jag sett Mapei live och golvats av hur bra rap kan vara. Hon är lätt en av de bästa rapartister jag sett på scen, på skiva har det inte kommit så mycket och det som kommit har inte varit av samma intensiva kaliber som gått att glo på på scen.

Så nu när hon ”är tillbaka” gör hon det med en mysig, rätt-i-tiden-r’n’b-ballad. Tänk typ Solange.

Det är bra, men…

Synd på så rara ärt…äh, jag ska sluta, jag är bara gammal och dum.

Buuuääää ge mä räp!

