Lars Winnerbäck – Utkast till ett brev

av strambergare

article_image_9ba788dea4f30b02

Ja efter den där roliga, rörande, ultraknäppa artikeln om folk som tatuerat in Lars Lasse W Winnerbäck på kroppen, främst då textrader och efter att Lars Lasse W Winnerbäck släppt en ny singel, så är det intressant att kolla på den texten, här är första versen:

Nu när du har sagt hur du tänker
Var det inte speciellt intressant
Vill jag skicka några rader från tippen
Från högkvarteret Greta Garbo
Jag hör en kräftskiva nere från gatan
Silltrutar uppe från taken
Ibland längtar jag ut i Europa
Men jag reser inte ensam igen
Har jag sagt att jag ska flytta till hösten
Trehundra meter åt öster
Jag ska sitta på balkongen när kvällen kommer
Och spökskriva dikter åt kungen
Och jag ska öppnas som ett tvårumshotell
Där du kan komma och gå som du vill
Och kan jag så slänger jag bort allt jag har
Och bara sparar en fast telefon

Ja, en kan ju int klandra honom för att vara ärlig i titeln med ordet ”utkast” i alle fall….och när den sjungs är det ännu värre. Det är så otroligt stolpigt. Jag vet inte riktigt vad karln vill, det är obegripligt. Och, jag rekommenderar det verkligen inte, ifall en lyssnar på trummorna på låten, vem, vem, vem, vem, vem godkände detta?!

Ja, vilket jävla haveri alltså

