Daft Punk – Random Access Memories

av strambergare

daft-punk-random-access-memories-artwork-500x500

Ja, jag venne om jag egentligen har så mycket att säga om den här skivan. Såhär ett gäng dagar efter att den släppts och läckts så tycker jag att den är sjukt fet. Riktigt album med allt vad det innebär. Låter ju extremt trist när jag skriver såhär entusiasmlöst, men allt har väl redan sagts om det. Både bu å bä å mittemellan.

Enda jag tycker är sunkigt med skivan är att det inte finns en enda discodrottning. Vad är grejen med det? Bara snubbar å gubbar. De kunde lätt plockat bort Julian Casablancas (heter han ens så? the strokes har aldrig intresserat mig, ruttet band) och tagit in någon fräckare. Hur go’ hade inte Todd Edwards-låten varit ifall en soft brud hade sjungit soft rocken istället? Nä, så på den punkten är den här discoföreläsningen rätt så himla historierevisionistisk å tråkig (men lik förbannat ett sjujävla album).

