Den fastspända flickan (P1 Dokumentär)

av strambergare

2655164_520_292

Hur orkar man leva med den där jävla ondskan?

Har suttit och lyssnat på P1 Dokumentären om Nora, en tjej vars liv varit ett helvete. Jag förstår verkligen ingenting. Jag blir helt kraftlös och tårar rinner, på riktigt, jag kan bara inte få in det i mig hur vidrigt människor kan bete sig. Hur vården och samhället sviker henne gång på gång. Att ingen ser. Eller snarare, att de ser, men inte gör något. Hur orkar de vara sådana handlingsförlamade as?

Fast jag blir egentligen inte kraftlös, inom mig kokar det bara av ren och skär jävla frustration. Jag skulle kunna hugga ned en hel skog. Så jävla arg blir jag. Och jag börjar hata män. Jag hatar Göran Lindberg. Jag hatar Ola Gefvert. Jag hatar såna som dessa satans äckel. Jag vill hugga kuken av dem och spika fast den i deras pannor.

Jag förstår inte hur de kan överleva samtidigt som de praktiserar sin maktfulla ondska.

Jag fattar bara inte. Fyfan.

