Blann’mix

av strambergare

Skärmavbild 2013-01-21 kl. 00.10.19

Ja, här har ni en som inte varit i direkt bloggbehov på senaste. Så kan det va, så det får bli ett uppsamlingsheat med korta reflexioner.

1) Jag har haft trettio sidor kvar av Stig Larssons Nyår sedan, förutsägbart nog, nyår. Har ba inte pallat läsa klart, är så jävla less på Kenneth, är så less på boken. Varje gång jag ser den så tänker jag ”åh, nej, inte den där jävla boken”. Men jag klämmer de i natt tror jag så slipper jag den sen, kan gå vidare med livet.

2) Lina Neidestams seriebok Maran däremot, herre vilken härlig bok. Crazy folksagor och svensk kultur blandas med porr och feminism på ett rätt briljant sätt. Övergångarna i boken kunde ha varit bättre gjorda, men det är nog min enda invändning mot den. Väldigt, väldigt rolig, jag har läst den två gånger.

3) Såg på P3 Guld i lördags. Vicke skit. Sorry, men det är ju det. Min ständiga beef mot ungdomskanalen fortsätter. Några grejer: Kul att Kent fick ett pris*. När Johnossi sjöng en låt som hette typ ”borta forever” så önskade man att de sjöng om sitt band. Hon som sjunger att alla ska flytta på sig, Alina Devecherzksyiski?, sjöng den roligaste refrängen jag nånsin hört ”d e dark nu”, min nya favvofras. Ett tag lurades jag till att tro att allt blir bättre med balkan, men sen fick de mig att tänka tvärtom. Jag tycker att Frej Larsson verkar lite väl ängslig, kan inte nån ge honom en kram och en kopp te eller nått? Olof Wretling skämtade om bajs, det var jättetråkig, men ändå det roligaste på hela galan.

4) Den här SD-gubbhen:
– Jag tycker att det blev snett alltihop. Jag tycker att jag är orättvist dömd. Det som hände var att jag simmade på badet. Hon och jag kom samtidigt in i kaklet. Jag är ju en sådan vänlig människa så jag klappade henne på bröstet. Hon hade väldigt stora bröst och det ser ju jag, så jag klappar en gång till på bröstet för att de är så stora, säger kommunpolitikern.
Vad är det för jävla fel på honom utöver att vara en trött rasist?

5) Janne Josefsson, vad håller du på med egentligen? Att du inte skäms.

6) 10-tal innehöll ett jätteroligt öppet brev till ”Kultur/författareliten”, skrivet av en som heter Lyra. Skrattade gott åt det på ett tåg en dag. Ni kan va lugna, jag var själv i hela vagnen.

7) Ny musik? Började lyssna på Max Peezays nya skiva idag. Sjukt jävla bra är den, ladda hem den gratis på hans hemsida.

8) Kulturkampen, eller vad fan skiten heter på SVT, vad är det ens? Lena PH springer runt helt ointresserad och stressar fram kass konst (eller asså apelgrens djur blev rätt fina, men ändå). Är det såhär konst ska vara nu? Framstressad i ett lekprogram lett av Lena Philipsson? Äh, fyfan så ovärdigt.

9) Ulrika By i DN: Över axeln ser jag att snubben som loggar in på sin dator vid bordet intill verkar jobba på Kronofogdemyndigheten. Det ger mig ett slags tröst och utmanar mina fördomar och min känsla av att jag hamnat i det av medelklassen förhatliga white trash-träsket. Jag är inte påtagligt dum i huvudet och förstår att allt jag känner säger mer om mig och mina ideal än vad det gör om de medmänniskor som i likhet med mig sökt sig hit.Dude, du borde jobba på självhatet och köra upp klasshatet i analen.

10) Lyssnade, tyvärr, på Guldäggspodden. Tänkte på förhand att det skulle bli en vidrig upplevelse, reklamare lixom, brr. Men jag tänkte att jag ger det en chans, Erik Haags syrra lixom, kanske är ett geni. Först slås man av hur lika hon, Sara, pratar som sin brorsa. Asså det är verkligen precis lika, inte lika vimsigt då, men, ja. I alla fall, visst blir det högfärdigt trams om reklam. Snubben som sitter med och snackar, jezuz kriztuz. Och den andra tjejen, hon pratar precis som man fördomstänker att en reklamare i stockholm ska prata, ni vet, slirar på R:n och sådär. Sjukt kul. Men jag kommer givetvis inte följa podden.

11) Folk som hetsar fattiga. Gud vad jag hatar er av hela mitt hjärta. Samhället börjar bli en Sara Granér-teckning, räknar kallt med att samtal på riktigt kommer att låta såhär inom tre år: Haha, hade du tänkt ploppa ut från fittan utan att ha gjort en noggrann bakgrundscheck på vilken social status dina föräldrar har? du är ju sjuk i huvet!

12) Såg en gammal italiensk fulrulle idag, Nude for Satan. Semiporr, semiskräck. Det fanns ändå mycket bra grejer i den, musiken var stundtals fantastisk, och vissa scener var härligt psykedeliska och surrealistiska. Sista knulldanssatanismscenen var perfecto.

13) slut.

*ironi är svårt på Internet, och i vanliga livet, men för er som inte förstod det så är det pissesämst att Kent fick ett pris.

