Jakten på det perfekta livet (TV)

av strambergare

jakten-på-det-perfekta-livet-hanna-hellquist

Det finaste jag vet är det fula. Fint är fulare än fult, som nån klok jävel sa nån gång. Och det är inte det att Hanna Hellquist är ful om nån dum dumbom trodde det, tvärtom, hon är jättefin. Men den TV hon gör är ändå ”ful”, lite skev och allt annat än polerat proffsig som man blivit van vid. Hellquist kan lixom slänga upp benet framför kameran och dra igång med epilatorn och det är helt okej. Skulle samma scen utspela sig på, ja säg, TV4 skulle man försöka skämta bort det på något kärnfamiljskristet vis. På sexan skulle hon målas upp som något äckel, bergis.

Och hennes sätt att ta sig an de folk hon möter. Hon valsar in och beter sig lite hur som helst. Fri från Ribbings bojor. Så extremt jävla härlig att bevittna.

Jag vet inte om jag tycker att det är så bra (jo, det vet jag), eller om det är för att man är så svältfödd på TV som vågar vara lite eljest.

Skitsamma, jag ville bara säga att jag tycker så himla mycket om Hanna Hellquist och hennes TV-program. Det var allt.

