RZA å gänget – The Man With The Iron Fist OST

av strambergare

 

Allas vår RZA har tatt kompisen Quentin Tarantino till hjälp och gjort en Kill Bill-aktig movie. Inget konstigt i det såklart.

Heller inte konstigt att RZA knåpar ihop ett soundtrack. Det har han ju gjort förr.

Till bland annat Kill Bill.

Och eftersom det är allas vår RZA som klippt och klistrat så vill man ju lyssna. Han har ju många polare med sig också. Hela klanen och Kanye West bland annat.

Och eftersom första smakprovet (tror jag?!) var den rätt grymma dängan Blowin in The Wind med RZA (om man är den smala killen med rumphaka i Mando Diao, uttalar man RZA som ”räzzae”, alla andra normalt funtade säger ”rizza”) så vill man ju höra mer!

Men det var inte så hett faktiskt. Av 16 låt var det kanske fyra eller fem låtar som kan klassas som bra eller riktigt bra. Låten med hela Wu-manskapet är bra och Kanye Wests låt är över förväntan (i och med att han verkar ha gått in i dekisväggen efter my darkblablabla, h e r r e g u d vad vedervärdigt usel watch the throne är. kan inte riktigt släppa’t. speciellt inte eftersom alla verkar älska skitlåten niggas in paris, speciellt jigga och jeezy själva, fyfan).

Jag hade förväntat mig lite mer japanska grejer, en japansk låt är med och några svärdsvingarsamples likväl.

Fast vad vet jag, filmen kanske inte alls är så japaneese som jag vill tro. Fast jag kan ju inte tänka mig att RZA skulle göra något annat än en goofig Kung Fu-rulle om han nu skulle få göra en film, vilket han har fått.

Sen är jag besviken över att DOOM inte är med. Fatta vilket fett battle det kunde ha blivit mellan Metal Fingers och Iron Fist. Hur kan man missa den chansen?! Obegripligt.

