Avalon

av strambergare

Jag får svårt att pussla ihop den här filmen. Jag gillar de flesta beståndsdelarna. Jag älskar fotot, genomgående fint fångat alltihop. Jag gillar de flesta skådisarna, främst Brost och hon den okända som spelar hans syrra är asbra på att vara en gammal coctailtant. Ljudläggningen är fet. Historien är intressant; Gammal skojare ska starta en nattklubb i Båstad med en polare, men det blir jävligt fel.

Lixom allt finns där.

Men det är för slappt och lojt och oengagerande rätt igenom.

Löst glider filmen igenom, scener här och där, något direkt dialogbygge finns inte, vilket skulle behövas, för man hatar ju alla personer i hela filmen (utom två; polskan (?) och Carl-Johan de Geer). Resten önskar man ju mer eller mindre livet ur.

Jag är besviken som fan, jag hade räknat med den här filmen. Den har ju som sagt allt för sig. Men nånstans på vägen sjabblas allt bort och jag förstår inte varför.

