Way Out West 2012

av strambergare

Jaha, så Luger (de jävla asen) säger att de ska ställa Kraftwerk på en scen i Göteborg.

Jaha, vad ska jag göra åt det? Åka dit? Ja, jag kanske måste det.

Vill jag åka till Göteborg i augusti? Nej, det vill jag nog inte.

Måste jag se Kraftwerk då? Nej, det måste jag nog faktiskt inte. Men fan vad fett det vore.

Det vore så mycket lättare att motivera sig själv ifall det fanns lite fler spännande att se, för just nu är det mest ett par måsten, och det är svårmotiverat när det handlar om så mycket pengar och så många dagar. För visst fan skulle jag utan tvekan punga upp för Kraftwerk, Refused och Jonathan Richman (ÅH JONATHAN).

Men sen då?

Blur? Nja. Jo. Kanske.

Bobby Womack? Ja, det vore fett, men inte på en somrig festivalscen med blaskig bärs. Han vill jag ha på en flådig teaterscen.

Sen kommer det ju klubbspelningar som är rätt så himla cool pistol: Swans (på klubb, really? fuck u lugersuger), Sibille Attar, Iceage, Bob Mould, Rodriguez (!!).

Och om jag känner Way Out West rätt, vilket jag nog ändå gör efter tre stycken besök, så vet jag att klubbscenerna är åt helvete. Varje år, det slår fan inte fel.

Det är ändå ett gäng jag vill se, men nej, det finns ingenting som motiverar att jag ska åka dit egentligen. Fem papp kommer det säkert gå på, fem jävla papp, tror ni att jag har fem papp som ligger och skräpar under madrassen eller? Svaret är såklart nej. Fan.

Jävla Luger.

Men Kraftwerk….dör lite.

Och Jonathan Richman…men han har jag liksom rationaliserat bort från skallen, jag väljer att inte inse att han kommer hit. Det blir lättare så.

Och deffo lättare att skita i Way Out West.

