Nordpolen – När mitt blod pumpar i dig

av strambergare

Nu när jag ändå har gått och blivit en förhatlig mp3-blogg i alla fall så kör jag fullt ut just nu.

HÄR hittar ni låten.

Först vill jag reda ut en grej; Jag älskade Nordpolen när han hade MySpace, det är lätt att glömma bort att MySpace en gång i tiden var fett, idag är det ju det ruttnaste skiten som finns, men där och då var det ändå en lättillgänglig portal för att nå ut med lite musik. Det fanns mycket (jättebra OCH skitdålig) indie på MySpace, det kanske finns kvar, kanske inte, antagligen inte, eller så ligger det kvar för att ingen orkar ta bort skiten. Man har glömt sin inloggning, man minns inte ens att MySpace existerar.

Nordpolen fanns på MySpace. Han la upp smutsiga elektroniska dängor som jag älskade utav helvete, var det 2006? Hans engelska låtar var piss, men de på svenska var så himla jävla bra. Sen blev han sajnad av Sincerely Yours och alla låtarna gjordes om och putsades upp och vissa textändringar gjordes i de gamla låtarna och de fick nya titlar. Vafan lixom. Det smutsiga var borta, det lät inte längre som världens coolaste och hemligaste människa som satt i sitt tillhygge och skrev självhatslåtar. Det lät bara cleant.

Det tog ett tag innan jag gillade På Nordpolen kan man säga.

Men i och med en hårddiskskrasch så försvann alla gamla demos och skivan var det enda som fanns kvar och då suddades det gamla bort och det nya letade sig in och stannade där. (om ni sitter inne på de här demolåtarna, så snälla superrara läsepublik, ge dom till mig! puss på förhand).

Sen var han med i Nyhetsmorgon också, då var han bäst. Fuck you ditt blockmongo som döpt videon till ”CP-varning i Nyhetsmorgon” (dock tusen kyssar i överflöd om du menar programledarna).

Och efter det har det gått några år. Man har väntat och trånat och längtat. Till slut en dag spelar P3 nya låtenNär mitt blod pumpar i dig.Redan i titeln kan man börja ana att det här kommer sluta som en tågkrasch, men man har ju en tilltro ändå, han är ju ändå grym.

Men nej.

Hade låten kommit för tre år sedan så KANSKE det hade varit godtagbart. Nu hamnar den bara i samma töntiga fack som Norlie & KKV som skriver fjantiga knullåtar för fjortonåringar (fruktansvärt osmakligt (de kanske inte alls skriver det till fjortonåringar, fan vet jag, men det är endast fjortonåringar som kan uppskatta smörjan)).

för min stav är dirigent, när mitt blod pumpar i dig

Pelle, för helvete, vad är detta för skit? Det är så pinsamt att jag dör pinsamhetsdöden. Det är liksom inte ens en snitsig beskrivning av knullandet, utan bara vanlig dudebro-in-å-ut-text utan finess.

Fan.
Sorry, men jag är jättebesviken.

