Erik de Vahl – Spring 2012 (2)

av strambergare

Hoppsan! Trillade in ett gäng tittningar på bloggen och såg att de Vahl länkat på twitter.

Kul! Så klart. Kopierar det han skrev: När man får anonyma recensioner som denna tänker man såklart att det måste vara ett sånt där skämt som man inte förstår

Och ja, det var väl ett skämt, på sätt och vis, fast ändå absolut inte. I onsdags skrev Kristin Lundell en asdålig recension av Markus Krunegårds nya platta, finns att läsa HÄR. Hon får absolut gilla skivan, jag tyckte att det var en god 3/5-platta, men, när man i en av de största tidningarna ger så platt kritik blir jag rätt trött. Lite höjd kan man väl begära? Eller? Kanske bara jag som är töntig.

Nåväl, allt jag gjorde då, in the name of comedy, var att byta ut namn och viss fakta för att överensstämma med de Vahls skiva Spring 2012. För att jag helt enkelt tyckte att någon annan än Krunegård förtjänade den där sjujädra hyllningen och då givetvis guldgossen de Vahl som titt som tätt ger mig vacker musik och främst nu med nya skivan.

Så:

i) Lundells recension är smått pinsam.
ii) Erik de Vahls skiva Spring 2012 fantastisk.

SÅ!

