Dirty Diaries

av strambergare

Image

Ja, det är en rumpa på bilden.

För några (något? tiden går så fort nu för tin) år sedan var den här porrantologin en snackis. Pärströmare Sverige över gick bananas över att den skulle få kulturstöd, BARA FÖR ATT DEN ÄR FEMINISTISK. Porr som porr för fan, nu har det gått för långt, det får man bara säga i den här jävla bastun osv.

De missade en viktig detalj, märker jag när jag sett filmerna, det här har större konstnärliga ambitioner än vanlig porr.

Det är snarare tolv små filmer med porr som tema, än renodlad porr. Snacket om ”feministisk porr” gjord för att egga upp en jämställd publik ser jag bara som försäljarsnack, typ. För jag har ändå svårt att se de här filmerna som gjorda för att kåta upp någon, annat än att göra en lite glad i sinnet. Istället skildrar de vad man kan gå igång på, lixom vidga perspektivet från the old in and out.

Märker hur svårt det var att skriva om den här, hamnar lätt i mina egna preferenser; Nja, jag är ju inget fan av S&M direkt, svårt att se att någon tänder på det här. Fan vet jag om det egentligen? Det kanske är superhett när någon utöver makt på en, fimpar en i munnen och sedan med kraft runkar av en. Vad vet jag om det, det är väl inte ens det jag ska skriva om. Eller? Fan.

Roligast har jag ändå när de driver med porr. I den tecknade filmenDildoman blir en liten tjock gubbe föremål för en gigantisk tjejs tillfredsställelse. Gubben åker in och ut tills hon är klar, då dras hans lealösa lilla kropp ut och så är det inget mer med det. Han får även en dusch fittsaft i slutet, så som sig bör.

Body Contact är också så jävla kul. En tjej filmar en tjej sitter och söker på en dejtingsida (eller vad man nu kallar det), de bestämmer sig för att träffas. Killen kommer över och blir ställd över att han blir filmad. Men ställer till slut ändå upp på det. Han är en mycket dålig sexpartner, och efter sexet garvar tjejerna bara åt den patetiska grabben.

Jag älskar råheten i de flesta av filmerna, allt är så smutsigt och filmat med så dåliga kameror och kasst ljud. Jag gillar att skådespelarna faktiskt på riktigt verkar njuta i sina scener, till skillnad från ”vanlig porr”, i Skin till exempel, visas äkta kärlek och lust (känns det som i alla fall). Den som föds fram genom sina kroppsstrumpor, de tvingar fram sig själva, klipper och drar, de vill åt varandra. Stark åtrå. Det är min favoritfilm av de här, vacker och märklig, men också den som är minst rå. Långt ifrån Flashergirl on Tour, On Your Back Woman eller Authority, som får räknas som de ruffare och lite tuffare.

Blev jag kåt då? Ptscha, jag blir ju inte kåt av vanlig porr och blev det inte här heller, har svårt att bli wow-i-trosan av makrobilder på kroppsöppningar lixom. Men jag hade åtminstone roligare åt det här än Random Blonde Teen Anal XXX Sucking Facial Mom and Daughter Fucked by Stepfather for first time Virgin.

