Friends With Benefits

av strambergare

Seriöst, Hollywood, skärp er, sluta ge Justin Timberlake skådisjobb. Han är dålig på det. Verkligen superduperkass. Jag förstår inte varför han ska synas på en skärm, kan han inte bara nöjt sig med att vara en happy joy, go’ å gla-sexy dansman? Han har ju faktiskt ett par schyssta hits.

Det han håller på med nu, det är inte schysst nånstans.

Men, turligt nog för snubben så är han inte det enda som är helt och hållet värdelöst med den här filmen. Allt är uruselt. Allt.

Will Gluck som gjorde den trevliga skolungdomsfilmen Easy A, tänkte köra på samma recept på romcom-genren. Och det gick ju inte så bra.

Det gick helt åt helvete helt enkelt. Vilken sjuk soppa det här är.

Där Easy A var refererande till andra highschool-filmer, typ de som John Hughes gjorde, och hade en skön metagrej med The Scarlett Letter, hade kvicka repliker på ett bra sätt, Emma Stone klarade av att leverera dem naturligt.

Friends With Benefits misslyckas med allt det där, den vill hålla avstånd, men blir bara en del av systemet den driver med, den vill ha kvicka repliker, men faller på att skådisarna inte klarar av dem, samt att de är sjukt dåligt skrivna. De bara spyr ur sig referenser hela tiden. Man kan tydligt se dollartecken i ögonen på dem när de säger Google och whatever. Sån jävla skit.

Och vilka pissreferenser, det är inte ens smart, eller kul. När Timbro anländer till New York går han runt och namedroppar Seinfeld hela två gånger. Eftersom Seinfeld är det enda som någonsin spelats in i New York.

Äh jag vet inte. Det är bara en så jävla trött soppa till film. När de driver med musikläggning i romcoms och under hela filmens gång gjort exakt samma skit, så jävla töntigt. Bygger upp känslor som inte finns där genom att lägga in dåliga poplåtar.

Äh jag vet inte. Vad mer kan jag skriva, jag får hjärnsläpp bara jag tänker på’n. Varje sekund är så usel.

Varför såg jag klart den? Venne, fanns ingen anledning, jag klarade inte av att somna. Det var det den var till för, sömnmedel, men min skalle gick istället igång på den, låg och tittade och kunde inte förmå att förstå hur Gluck kunde följa upp Easy A med sån här kackig skit.

Okej en sista grej, Woody Harrelsons roll, stackars honom som fick gå runt och skräna massa homofobisk sörja.

Jag har strukit ungefär sexhundra ord vid det här laget, alla orden har mer eller mindre bara skrivit att filmen är apstadiesämst utan reflexion. Så jag är väl bara lite bättre än den här filmen, att jag vågar stryka och censurera pisset. Nä nu slutar jag. Yuck, Mr Gluck, shame on you.

