Warrior

av strambergare

Himmel amalia vilken sopa till film det här var då.

Två timmar och tjugo minuter lång, o ja lång, sopa till film. Så ofantligt tråkig.

Amen jag vill inte va taskig och hård, men den har ju blivit så löjligt hyllad runtom på Internet. 8.3 på imdb, sett 5/5 dyka upp. Och då måste jag ju vara kärringen mot strömmen och säga; Va? Really? Är det för den här filmen ni går bananas och hyllar till skyarna?

C’MON.

Den är ju bara som vilken dussinrulle från Amerika som helst. Jag förväntade mig en film som skulle toppa både Rocky och The Wrestler. Istället var det ju bara vilken Mighty Ducks-rulle som helst.

Bara hur den låter, hur den blandar köttiga slag med sentimentala toner. Det är så jäääävla dåligt. Sjukt dåligt.

Att snubbar i såna här rullar brukar låta som att de ätit chili con carne i hela sitt liv är väl kutym, men när till och med fruarna låter som att de inte kan annat än att väsa fram repliker.

Ja, då spricker jag ut i; amen lägg ÄGG. Man säger inte till sin käresta; hchchhhhbbbebbby

Istället för; hey babe.

Och fightingscenerna, jezuz så fula. Varför är de så fula? Varför är klippningen så febrig att man själv för pussla ihop vad som händer? Varför filmar de hellre en snubbe med tatueringar i ansiktet, istället för sparkar i ansiktet? Så jävla uselt.

Och slutet, det förbannat dåliga slutet.

Tänker bara skriva så.

Men vill man sitta i två timmar och tjugo minuter och ha tristesscheesy americana sportfilm, ja då hittar man nog rätt.

Själv blev jag bara lessare än less.

