Musikhjälpen 2011

av strambergare

Mmmm, nu är det igång igen. Min nya favvotradition innan jul, P3, SVT, Radiohjälpen med flera som samlar in pengar genom att främst önska låtar. Genialt sätt ju.

Har följt det ”slaviskt” sedan första året med Torehammar, första året är ju alltid lite skakigt, men det är fortfarande den bästa omgången. Det var så jävla bra, där och då blev Ehsan Noroozi en av mina största hjältar, på ett sätt. Hans ihärdiga nattsändningar, han var jämt där och sände radio och bara kämpade skiten ur sig själv och hade en så innerlig tro på det han gjorde. Det är en hjälte för mig.

Sen har det ju blivit några svängar till och nu i år är det Kodjo, Gina och Timbuktu, ja, eller Jason som han försöker presentera sig som nuförtin.

Även om han också är grym, så känns det tråkigt att han är med varje år. Tyvärr. Det vore roligare om det var en ny trio varje år, det är det ju, men en ny-ny trio, en som inte provat på att vara i buren alls. När Christer var inne förrförra året till exempel, att vara med hans nedbrytning var ju fantastisk TV och radio.

Sen i år undrar jag varför inte genusnytts jämställdister (aka dräggpuckon) ställt sig på barrikaderna och skanderat: OJÄMSTÄLLT SKIT. Jag menar, årets tema riktar sig ju bara till flickebarn! Fy bubblan alltså!

Eller nej, det är såklart en skitbra sak att ge pengar till. You go dudes.

Samtidigt som jag skriver det här fäller Kodjo en kommentar att skriva ned i sin lilla anteckningsbok: Det är bara inom tvätt som färger ska delas.

