Den nya färgen

av strambergare

Det är liksom för enkel dörr att peta på, den där dörren som leder till Sverigedemokraterna, man lixom behöver inte ens peta på den. Den dörren är så öppen som den bara kan bli, de får verkligen all skit (förtjänat givetvis), men jag själv har inte orkat gå in och skriva något.

Tills nu då. Nu när de håller på med någon jävla rant om att normalisera ordet neger.

Det började i förra veckan när Jimmie tyckte att ordet negerboll var helt och jävla okej att säga. Jamen gu’ vad oväntat, tänkte jag då, ska ni inte börja en process och föra vit kamp om rätten att få säga ordet närsomhelst också?

Vipstjolaho kan man väl säga. För idag läser jag den här rubriken, alltså, på riktigt, 2011 publiceras den här rubriken:

SD: ”Traditionellt i Sverige så är neger en färg”

Men vafaaaaaaaaaaaaaaan ÄR DET HÄR? C’mon!?

HÄR kan man läsa artikeln också.

Man behöver inte lägga någon värdering i ordet.

Okej, men dude, du kanske inte insett det här, men, det ligger oerhört mycket värdering i det ordet. Att använda ordet om svarta är att direktkoppla svarta som slavar. Det är bara att gå till sig själv och fråga frågan: Hmm, anser jag att svarta är slavar? Om svaret är nej, så bör du inte använda ordet, om ja, så ja då är du väl dum i huvet, men kör i vind för fasiken!

Ibland önskar jag mig ett mått där man kunde mäta patetik. Jag undrar hur högt mått det patetiska i kampen om att få använda ett ord en majoritet tycker är förkastligt skulle få. Jag tippar på att mätarn skulle ligga och darra på det yttersta röda.

Ponera använda ordet som en färg, som de tydligen vill, tänk er moderedaktörer på Elle diskutera färgval:

– Åh vilken snygg färg du har på tröjan!
– Åh tack, jag valde mellan den här och blå. Men jag tycker att jag passar så bra i neger faktiskt.
– Jamen eller hur! Neger framhäver verkligen dina vackra ögon.
– Ja det brukar min mamma också säga! Haha! ”Gumman du borde ha negertröjor oftare, du passar så bra i det!”. Hon är så knasig!
– Haha!

Nej fyfan, nu ska jag lyssna på Beach Boys och laga potatissoppa, det här är så jävla äckligt att jag måste skölja skönheter över mig.

