SCUM

av strambergare

Åh gudars himmel, män måste vara de mest lättkränkta varelserna som vandrat denna jord. På DNs ledarsida (JAG SKULLE JU SLUTA LÄSA LEDARE, BLIR JU BARA LACK) idag är den onödigaste mannen av dem alla med och skriver några rader, läs hela HÄR, eller skit i det, tror ni blir gladare människor av att strunta i det faktiskt.

Liksom, den här lilla utläggningen visar på en så kränkt människa, kan inte låta bli att skratta:

Eller är det bara att lägga sig platt och säga visst, visa ”Scum” på lågstadiet och den feministiska våldtäktsfilmen ”Baise-moi” på dagis? Har de två verken så oerhört viktiga saker att säga att de måste få säga det oemotsagt?

Bara jag som får Simpsons-vibbar, WOULD SOMEONE PLEASE THINK OF THE CHILDREN?

För alltså, herregudars, att folk blir upprörda över något som SCUM-manifestet är som att bli upprörd över att Pippi lyfter en tyngdlyftare. HUR FAN KAN FLICKA GÖRA NÅGOT SÅDANT? DET ÄR INTE DET MINSTA VERKLIGT, PLUS ATT DET ÄR TORTYR TAMIGFAN.

Och sen, Erik åsidosatt, ”Moderatmännen”. Inte nog med att de, på riktigt, kallar sig för moderatmännen, utan att de, håll i er nu, känner sig hotade av att en teater gör en föreställning. En föreställning där de ska gestalta manifestet i första akten och i andra ha en öppen diskussion om det de nyss bevittnat.

Jag förstår inte det här. I vilket universum är det här kränkande?

Är det för att gymnasieskolor blivit inbjudna?

ehm…

WOULD SOMEONE PLEASE THINK OF THE CHILDREN?

De tänkte dessutom ha en demonstration, men den ställdes in ”eftersom de uppnått sina krav” (wtf?). Tycker det är lite synd att den inte blev av, kunde ju blivit årets första pris i ofrivillig humor-kategorin.

Kan ju bara utgå från mig själv, när jag var femton låg jag och läste manifestet för första gången och fnissade högt för mig själv. Den är ju så järv och jävlig, man kan ju inte göra något annat.

Man måste å andra sidan beundra fantasin hos de här kränkta stackarna, deras förmåga att leva sig in i konst är utomordentligt fantastisk och jag önskar att jag kunde göra detsamma.

Ibland önskar jag att jag kunde bemöta människor lite lättare och peta hål på skit de säger. Så för att visa upp min egen dumhet, rundar jag av det här inlägget med en rolig bild.

