Homeland – S01E06

av strambergare

Ja det här kommer ju va ett jädrigt spoilerinnehållande inlägg, ifall ni inte fattat det.

ALLTSÅ VA

Näää, det här köper jag bara inte. Det är för dåligt. Det var dåligt skådespeleri, dåligt manus, dåligt alltijädrahopa.

Eller alltså bara den där scenen, ni vet, när de sexade skiten ur varandra i en liten bil.

Ni vet, när de vandrade stupfulla ut på parkeringen och skulle köra iväg.

Ni vet, när de hade det sämsta åh-vi-är-fulla-och-kassa-människor-men-vafan-vi-snackar-lite-basket-som-vanliga-joejänkare.

Jag köper det bara inte. Det var FÖR dåligt. Varför skulle Carrie vilja ligga med honom? (i alla fall i det här skedet) Hon som är så sjukt jävla målinriktad, varför skulle hon sätta allt på spel för att bli påsatt av en människa hon jagar till varje pris? Speciellt när hon har suttit och fluktat med avsky när Brody mer eller mindre våldfört sig på sin fru.

Liksom.

Jag köper det bara inte. Det är FÖR dåligt.

Och sen ba i ljugtestet: ASK IF HE’S BEEN TRUTHFUL TO HIS WIFE (eller vad det nu var hon sa).

SÅ SJUKT DÅLIG RÄDDNING.

Jahapp, vafan. Där sjönk en av de mest intressanta spänningsserierna ever för mig. Jag som älskat hur stringent spännande rent psykologiskt serien varit och nu har de bara känt för att fnurra till tråden med lite hederlig sexing. Fyfan.

Annars tyckte jag att det var ett bra avsnitt som vanligt, speciellt i scenerna med lögndetektorn. Snubben som höll i testerna, gillar honom som sjutton. Han är så mysig att se på, ser så snäll ut. MEN skulle nog kunna vara en riktig djävul. Och så var det så bra när Sauls ljugmätare gav utslag med rakbladen, men sen inte. Och när Brody kom in och ingenting gav någonting.

VEM KAN MAN LITA PÅ???

