Justice – Audio, Video, Disco

av strambergare

Vet inte om det är skämmigt att erkänna att jag köpte den där gigantiska †-boxen när det begav sig, jag har nummer 27 av 400 ifall någon är intresserad. Äh, klart det inte är skämmigt, † var ju skitbra, är ju skitbra.

Audio, Video, Disco är det däremot inte. Jag vet faktiskt inte riktigt vad som hänt här. Det är ju bara sopigt.

Civilization är någon slags progrock i electrotappning, hemsk är den. Med sina uppbrott och ointressanta sång, den är så himla ointressant och platt att jag bara
Ohio,
VA LÄGG AV
Canon börjar ju rätt fett, känns väldigt Robot Rock sen. Vilket, eh, blir rätt trist. Den låten har jag ju hört förut och den är dessutom, typ, bara typ, trettiofem gånger fetare.
On’n’On vem har anlitat dessa sångare? Varför har de musikhistoriens mest ointressanta röster?
Brianvision, heter den här låten Brianvision? På riktigt? Nä, lägg ägg tamigfan. Vad är grejen med progrocken? Varför vill Justice helt out of the blue låta Pink Floyd? Obegripligt.
Parade har jag hört det här introt tidigare eller vadå? Snart hoppar jag från balkongen.
New Lands, det här låter som en TV-serie från tidigt 90-tal. Förvirrat och äckligt.
Helix sjukt snygg, åh, det här är bra som fan. Till typ minuten då ett jättefult stick kommer, man ba LÄGG ÄGG SA JAG JU, så börjar de bygga tillbaka till det feta och ja, när det feta kommer igång igen är det fett.
Audio, Video, Disco. Här tar det då slut, fattar fortfarande inte vem/vilka det är som sjunger, jag raljerar som fan nu, borde vara lätt att kolla upp, MEN JAG VILL INTE, det är så uselt. Känner mig befriad när det äntligen är över. När tjick-tjick-tjick tjickat klart och allt blir tyst och vinden utanför har aldrig låtit så vackrare genom de olagade fönsterspringorna.

Herregudars, vad är det här? Progrock? Menlösa röster? tjick-tjick-tjick? PROGROCK?

Obegripligt dåligt. Undrar vad andra tycker om det här? Går in på kritiker.se och glor runt.

Vet inte om jag borde gjort det alltså, några förvirrade själar har skrapat ihop 4:or till det här haveriet. Prominenta smarta människor som Stefan Thungren och Fredrik Strage till exempel, jag kan inte ens visualisera i min skalle hur de här sitter och njuter till det här. Lättare att se min egen blodiga kropp på asfalten efter balkonghoppet.

Patrik Lindgren går i nån slags jävla fälla i sin GP-recension, han ger visserligen en rättmätig 1:a, men gör det med motiveringen att Justice är passé. Bitch please. De har för fan gjort progrock, om det är något man kan ge Justice cred för är att de försökt hitta nya infallsvinklar i muzaken.

OVÄNTAT nog är den recension jag håller med mest från Metro. Den beklagar sig över oss stackare som väntat i fyra år på den här skiten. Kan ba hålla med. Å andra sidan har jag inte väntat, men det finns nog rätt många rackare som gjort det.

Fast ja, jag vet inte vad jag vill säga. Jag vill nog bara hata lite idag, usch, nu känner jag mig kass. Men jag vill ju bara väl, vill ju inte att stackare ska behöva lyssna på det här. Och kanske köpa nån jävla megabox för femhundra spänn från franska hipstrar som blir försenad så att man inte är ett dugg jävla sugen på att spinna vinylen när man väl har den i handen eftersom man redan lyssnat klart på sina mp3:or hela sommaren.

Bläöurhgh.

