Saker man borde göra oftare #001

av strambergare

Häromsistens eller när det nu var så spydde jag lite kräkgalla över projektet Loutallica. Det är givetvis inget jag tänker backa ifrån nu när Lulu faktiskt släppts och visat sig vara än värre än vad som torde vara möjligt. Det är liksom Skrillex-nivå på skiten. Fast bara lite sorgligare.

För i den här nya serien, som antagligen inte kommer bli långvarig, så måste jag ändå börja med: Saker man borde göra oftare…Lyssna på Velvet Underground.

MEN SÅ JÄVLA MOSSIGT DRA KUKEN I RABATTEN GUBBE

Ja det kanske jag ska, men vafan, det är ju världens bästa band. De var så jävla tuffa, så jävla bra på allt, så ofärdiga, så galant fullbordade, precisa, utanför och skeva. De var tamigfan allt och jag älskar att lyssna på varje sekund jag kommer över.

Sjukt nog har jag aldrig lyssnat på Squeeze eller om det är sunt, vad vet jag. Ska se till att göra det imorron.

Men Lou alltså, på den gamla goda tiden, herreminjesusgud, han var den coolaste och roligaste, eller vad vet jag om det, men den Lou jag hör i sångbitarna, då och där är han bäst ingen protest. Jag kan typ gråta när jag hör Rock’n’roll och det är bara en rock’n’roll-låt, MEN ÄNDÅ SÅ MYCKET MER.

Bara känslan, inringningen av hur rock’n’roll räddar liv. Något sånt ska pryda min gravsten tänker jag.

SAVED BY ROCK’N’ROLL

Och då hatar jag ändå 99% av det som kallas för rock’n’roll, metalsnubbar och sånt där ni vet, de som gillar att skalla en och kalla en för fitta bara för att man tycker att Iron Maiden är världens sämsta jävla band någonsin. Då ska man tydligen ha stryk.

Nåväl. Sånt är livet och blåtirorna har väl sin plats i historien de med. Mammagråt också.

I alla fall, saker man borde göra oftare: lyssna på Velvet Underground.

och känna ruset av heroin. VU FOREVER.

Och efter den där powerfullaste avslutningen i blogghistorien, så länkar jag Mattias Alkbergs spellista med en timme Velvet Underground, bra lista, men att Sister Ray inte är med är ju lite knasigt. Man kan ju tänka att om man bara får förhålla sig till en timme, som spelreglerna kräfver, så får man ju in mer music om man skippar den.

Men kom igen va, den är ju bäst i hela universum.

NÅVÄL, här är den: rock on

