Terra Nova

av strambergare

Sci-fi, vi har inget speciellt förhållande vi två. Vi brukar ge det ett försök ibland och ibland gillar vi varann och ibland går vi bara inte ihop. Battlestar Gallactica, wow, där gick vi verkligen hand i hand! Under nya Star Trek-filmen satt vi och gullade lite också, men inte mycket mer än så. Och Mass Effect, där gick vi verkligen igång på varandra! Inte lika mycket i tvåan som i ettan, men ändå.

Tänkte att jag och sci-fi skulle ge det ett till försök, ny TV-serie innehållandes dinosaurier, jag älskade skiten ur dinosaurier som liten, tänkte att det kunde bli ett kärt återseende. Men så fort jag såg första brontosaurien, då åkte skiten av.

JESUS.

Tekniken såg ut att vara hämtat från Lost, ni vet, världens dyraste TV-serie någonsin, men med världens SÄMSTA datasnubbar. Dinosarna såg ut som jag vet inte vad. Vetenskapens värld från 1993? E-Types farsa sitter där och presenterar ”verklighetstrogna datoranimerade dinosaurier, som om vi vore där”.

Borde såklart anat oråd. Inledningen var precis sådär hemskt rutten en TV-serieinledning endast kan bli. Skådisar utan dragningskraft, ful musik, fult filmat, fult alltihop.

Som mina amerikanska vänner säger: what the fuck is this shit, I don’t even…

Vad vet jag, det kanske ordnar sig?

Fast vad kommer jag att veta om det, finns inte en sportmössa att jag fortsätter att glo på det här.

