True Blood säsong 4

av strambergare

Så oväntat underhållande den här säsongen blev ändå. Med tanke på hur HIMLA tråkig förra var. Alltså, det fanns KNAPPT ljusglimtar i den. Hade faktiskt tänkt att ge upp, men sen läste jag så mycket positivt om den nya, urspårade säsongen, så jag hoppade väl på tåget vid avsnitt fem nånstans och ja, det var ju bättre.

Men jag vet inte ja. Jag vet inte om jag orkar se en till säsong. Det är ju roligt och det slutar med cliffhangers som gör att man MÅSTE titta vidare.

Men jag vet inte.

Jag blev inte jättefast, satt inte varje vecka och var tvungen att se hur de skulle klara sig ur knipan. Idag såg jag de sista fyra avsnitten på raken till exempel, ömsom för att få det överstökat, ömsom för att det är kul.

För det har hänt väldigt mycket i den här säsongen som faller mig i smaken. Mycket blod, sex, ockult skit. Hela säsongen har känts som att ”nu går vi apeshit, dudes, nu släpper vi loss, inga hämningar”.

Och det har la funkat rätt bra. Bättre än förra.

Ska jag vara ärlig har ingen säsong av True Blood hållit hela vägen och varit riktigt jävla bra TV. Enstaka stunder, visst, vissa avsnitt. Men att hålla ihop en tajt säsong har det varit värre med. Vilket är synd.

Nåväl, jag kommer väl fastna i skiten nästa gång också.

