Resistance 2

av strambergare

Vadå Resistance 2? 3an är ju släppt!! Ja, jag vet, men jag bryr mig inte så mycket. Det finns bara EN anledning till varför jag skaffat det här, såhär tre år senare eller vad det är. Och det är på grund av det här Youtube-klippet:

Liksom, jag kan inte bara hoppa över det. Det är för konstigt för att inte upplevas. Ett dubbat actionspel. Det är ungefär som att dubba Black Hawk Down, fast bättre! (eftersom Black Hawk Down är en riktig skitfilm)

Resistance-serien har inte intresserat mig alls egentligen, den har hela tiden känts lite billig. Blanda in lite utav Fallout-spelens 50-tals estetik och panga aliens. Och det kändes ju rätt trist när väl Fallout fick för sig att hamna i en 3D-värld dessutom. Och så finns ju Killzone som gör hela panga aliens-grejen bra mycket bättre. Resistance har enligt mina fördomar känts som ett onödigt spel helt enkelt.

Nu när jag köpt det kan jag erkänna att…mina fördomar var besannade. Ja, ja, spelet har egen identitet, typ, men det är fortfarande ett rätt mediokert spel. Men jag måste ge dem att de är väldigt duktiga på att bygga roliga vapen. Fast bandesignen är väl inte direkt på topp, mest spring enligt den osynliga linjen! Vilket kan göras bra om spelföretaget heter Valve och är världens bästa spelmakare. Dock vissa vyer i spelet är så jäkla wowzers. När man ser stora jävla skepp sprängas i bitar, känner man verkligen fuck yeah. Och varför är man inte mer i små all american neighbourhoods? Den banan man var där var så jäkla snygg, inte jätterolig, men snygg. Det kan man komma rätt långt med kan jag säga!

Men tillbaka till DUBBNINGEN.

HERREGUD.

Det är ju rena rama skrattfesten! Här har man tagit ett 18+ mördamördaspel till bredden fyllt av blod och gjort det till ett gammalt Knasen-avsnitt. Det är så jävla roligt. Och dåligt. Givetvis är det jättedåligt. Den där killen som var berättarröst till alla Cosmonova-filmer på 90-talet (han kanske fortfarande kör sitt race där, jag har ingen koll!) han spelar en ung, svart kille som dessutom är militär. ALLTSÅ. Kom på vad han hette, Torsten Wahlund, duden som låg med Malin och producerade fram Skrållan.

Det finns även utplacerade radioapparater runtom i världen som man kan stöta på. Där sitter en överlevare och sänder radio från Philadelphia som heter Henry Stillman. Om man fick utprintat allt Henry sagt i textform, så skulle man märka att det har att göra med en 30/40-åring som mist sin fru och allting han nånsin haft, men som den eldsjäl han är så sitter han och snackar med överlevarna. Heja Henry!

Problemet, med det här är, att man anlitat en 14-åring att berätta om Henrys öde.

Resultatet? SÅ JÄVLA TATTIGT. Och GIVETVIS är en Wahlgrenare med och lägger menlöst fraserade rader.

Hela listan finns faktiskt att skåda på Wikipedia. Ja, ni kan ju se själva vilka rävar det är som är med.

Ändå är det rätt bra av dem att de får svära. De säger faktiskt helvete, fan och jävlar. Det är å andra sidan det enda som är bra, att de FÅR säga det alltså, för utförandet är på Cyborg 009-nivå.

Och mannen på bilden, en rysk vetenskapsman (vad annars?), låter som att han pratats in av Dogge Doggelito som försöker härma en stereotypryss. Varför pratar inte jänkarna som jänkare? Hatar alla slentrianstereotyper man slänger in, såvida man inte har någon slags drift med hela. Gör det lite meta. Men det gör de inte. De har på riktigt en ryss som uttalar Ryssland som Russland. Jävla muppar.

I alla fall: Var det värt det? Gå ner på stan och betala pengar, sticka hem och sitta ner rätt många timmar? Nej, det hade räckt att glo på det där youtube-klippet en gång till bara.

