The Social Network

av strambergare

Här kommer jag och är sist på bollen! Ja, det är sant. Först idag såg jag The Social Network! Ja, det är sant. Den omtalade superdupiga Facebook-filmen.

Min spontana reaktion när Beatles avrundat movien. Vi måste omvärdera vår Hollywood-vurm i den här världen. Det här var ju en riktigt ordinär och rentav tråkig historia, klädd i en spännande kostym. Jag måste ju medge att hantverket är bra gjort, ibland luras jag ju, ”ojoj, jag hör på musiken att det är spännande! och ojoj, han lurar dom!!! och dom blir förbannade!!! nä dra på trissor”. Men nä, det ÄR INTE spännande. Ba för att Trent Reznor håller på och bankar lite som han alltid gör, så köper jag det inte. Jag ser ju med ögonen och de säger att det här ÄR INTE spännande. Öronen sitter och är utom sig och blir lurade.

Nej, jag fattar inte. Varför alla blev så till sig. Lite samma som ”utan twitter skulle revolutionerna i egypten aldrig ägt rum!! SOCIALA MEDIER FOR THE FUCKING WIN”. Ja, ni vet. Det är nytt och lite rad.

Själv sitter jag bara och nickar ”rätt bra fjäder, synd att hönan är så mager”.

LOL

